Organisatie
Producent tuinbranche
Vraagstelling
Een uitkoop door de grootste concurrent betekent voor de organisatie een omzetvermindering van 60% . Dit is niet te dragen en de organisatie hikt op verschillende mogelijkheden. Zelfstandig verder gaan en vanuit de eigen kracht gaan werken en zorgen dat de 60% door eigen handelen terug wordt gewonnen, of als organisatie ook laten kopen door de concurrent.
Werkwijze
De vraagstelling ligt complex. Door kernwaarden en merksleutel van het bedrijf te benoemen blijkt dat de laatste oplossing geen oplossing is voor het bedrijf. De 60 man personeel dienen dus mee te worden genomen in de totale verandering van “onderaannemen” naar eigen producent. Een totale veranderslag waarbij ieder individu en ieder team totaal in een andere werkwijze en gedachtegoed dient te gaan werken.
Resultaat
Vanuit de merksleutel van de organisatie zijn alle lijnen vanuit de kern naar het personeel gebracht en uiteindelijk ook naar de marketing en communicatie doorgegroeid. Het bedrijf heeft een enorme doorgroei gemaakt en is nu tweede speler in de markt.
Trajectduur
18 maanden (niet continu aanwezig)